Mobilbetaling åpner for direkte kjøp i annonser

helthjemUkategorisert

Mobilbetaling åpner for direkte kjøp i annonser
Ny teknologi kobler annonsetilbud i aviser, magasiner, plakater og på digitale flater direkte til betalingsappen mCASH. Nå kan alle flater utløse direkte salg og levering til din hjemmeadresse ved å skanne annonser med mobilen.

Mobilbetaling blir stadig mer populært. mCASH fra Sparebank1, som er Norges mest komplette moblilbetalingstjeneste, lanserer nå direktekjøp fra annonser i samarbeid med Aftenposten/Storby og Helthjem.

– Dette åpner opp for helt nye muligheter for oss som holder på med markedsføring. Alle kjøpte flater, både på trykk og digitalt, kan brukes til å tilby direkte salg, sier Tora Mellbye, markedssjef og kreativ leder i SpareBank 1 og Mobilbetaling AS. Hun tror dette kan gjøre mobilbetaling mer relevant, både for brukere og for butikker.

– Dette er en måte å flytte butikken ut i nye rom og på nye flater. Vi tror dette kommer til å bli vanlig i tiden fremover, sier Mellbye.

Krav om økt annonseeffekt
Annonsørenes krav til mer umiddelbar effekt av sine reklamekjøp er økende og konkurransen blir stadig tøffere. Når annonser kombineres med betalingsløsning legger dette til rette for at profilbyggende annonser kan kombineres med salgsutløsende kommunikasjon og gi rask tilgang til produktet. Alt i en og samme operasjon.

– Mobilbetaling er kommet for å bli og samtidig vokser interessen for å få varer levert helt hjem blant våre lesere. Da er det naturlig for oss å se dette i sammenheng og legge til rette for at vi kan levere totalløsninger som dekker både annonsørene og lesernes behov, sier leder for innovasjon i Aftenposten/Storby, Ole Andreas Sandbo.

-mCASH er en perfekt partner for oss på annonsørsiden og vårt eget distribusjonsselskap helthjem, er en perfekt partner for å bringe den bestilte varen direkte til kjøperen, sier Sandbo.

Få varene Helthjem
Bak helthjem står de store mediekonsernene i Norge. Helthjem er den eneste aktør i Norge som tilbyr nasjonal morgendistribusjon mandag til lørdag – og søndag i Oslo og Akershus.

– Vi i helthjem skal være et annerledes logistikkselskap ved å levere konsepter og løsninger som kombinerer fysisk vareflyt med digitale tjenester, sier daglig leder i helthjem netthandel Anders Angen

I neste nummer av A-magasinet, 18. mars, testes dette konseptet ut for første gang i Norge.

– Her vil det være annonser hvor det kan kjøpes sportsartikler fra Bjørn Dæhlie og sportsbriller fra Bliz Eyewear. Dette er spennende produkter til gode priser og vi håper at flest mulig vil prøve denne måten å handle på, sier Sandbo.

Utover våren og sommeren vil flere ulike type annonsører med lignende tilbud være å finne i våre magasiner og andre egnede flater der de kan treffe våre handleglade lesere.


Kontaktinfo:

Tora Elisabeth Mellbye
Markedssjef og kreativ leder i SpareBank 1 og Mobilbetaling AS
Mob: 957 84 008
Tora.elisabeth.mellbye@sparebank1.no

Anders Lunde Angen
Daglig leder, helthjem netthandel
Mob: 906 22 318
Anders.angen@helthjem.no

Ole Andreas Sandbo
Leder innovasjon Aftenposten/Storby
Mob: 415 30 310
Ole.sandbo@aftenposten.no