Sist oppdatert: 21.04.2020
Forsinkelser ved våre terminaler
Dagens situasjon gjør at levering hjem har blitt det foretrukne alternativet for flere, og mange nettbutikker opplever økt pågang.
Økningen i netthandel har kommet brått på hele bransjen, og vi opplever nå forsinkelser ved våre terminaler. Vi har bemannet opp, og jobber for å komme ajour.
Flere ønsker levering hjem
Interessen for levering hjem har aldri vært større, noe vi også ser på våre volum, som er mer enn firedoblet mot samme tid i fjor. Foreløpig har vi minimalt med forsinkelser, og lite sykefravær i vårt distribusjonsapparat.
Våre selgere står klare til å hjelpe dersom du har spørsmål knyttet til kapasitet.
Ny informasjonsvideo
Vi har laget en kort informasjonsvideo vedr. våre Corona-tiltak, som våre kunder står fritt til å benytte - del den gjerne!
Forsinkelser ved grensen
Norge har strenge retningslinjer ved landegrensene, men godstransport slipper gjennom. Strenge føringer i tollen gjør at grensepasseringen tar noe lengre tid enn vanlig. Nettbutikker som får pakker fra utlandet bes være oppmerksom på mulige forsinkelser.
Nye rutiner på utleveringsstedene
For å redusere smittefare via håndterminal på våre utleveringssteder, innfører vår underleverandør at de ansatte taster inn mottakers navn i blokkbokstaver ved levering, i stedet for at kunde må signere selv.
Force Majeure
12. mars ble det innført dramatiske tiltak for å beskytte oss best mulig mot smitte. Med denne bakgrunnen er det åpenbart at transport- og logistikkbransjen er i unntakstilstand. Helthjem-konsernet oppfatter dermed at vi er i en force majeure-situasjon - som resten av transportbransjen, og vi følger Folkehelseinstituttets anbefalinger hele veien.
Etterspørsel fra nisjebutikker og SMB-kunder
Det er mange fysiske butikker som nå opplever fall i omsetning og antall kunder i butikkene sine. Mange er kreative og finner nye løsninger for å få varene hjem til kunden. Nye nettbutikker oppstår, og vi gjør så godt vi kan for å følge opp alle som nå ønsker å sende varer med oss.