Ofte stilte spørsmål / Levering til hentested

Levering til hentested

Her finner du spørsmål og svar om det du måtte lure på om levering til hentested.

  • Pakken min står som levert, men jeg kan ikke finne den

    Har du fått beskjed om at en pakke er levert, men du ikke finner den, kan det være lurt å sjekke både postkassen og dørmatten din. Bor du i blokk, ta gjerne en sjekk på naboens dørmatte også.

    Skulle pakken likevel ikke dukke opp, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice.

  • Sporingen sier at pakken er levert til et utleveringssted, men jeg har ikke fått informasjon om å hente den

    Noen ganger kan det ta litt tid fra pakken ankommer utleveringssted, til SMS/e-post blir sendt. Det kan også være lurt å sjekke søppelposten din.

    Skulle du likevel ikke høre noe, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice.

  • Hvorfor viser sporingen at pakken befinner seg et annet sted enn mitt poststed?

    I noen tilfeller vil det kunne se ut som at pakken er lenger unna, fordi terminalen hvor pakken sist ble behandlet har lokasjon her. Pakken vil likevel bli utlevert til den adressen du har oppgitt.

  • Hvor er mitt nærmeste hentested?

    Helthjem har egne hentesteder, samt et samarbeid med Postnord, for å kunne levere pakken til et hentested i nærheten av deg.

    Oversikt over Helthjem sine innleveringssteder finner du her.

    Oversikt over Postnord sine innleveringssteder finner du her.

  • Jeg har bestilt hjemlevering, men pakken blir sendt til et hentested

    Pakker kan bli sendt til et hentested hvis innholdet i pakken har for høy verdi, er for stor eller tung, eller hvis vi ikke har dekning på din adresse.

  • Kan jeg endre hvilket hentested pakken min blir levert til?

    Nei, vi kan dessverre ikke endre hentested på pakken din etter at den har ankommet vår terminal. Flere nettbutikker lar deg velge hentested når du bestiller, men noen velger hentested for deg basert på hva som ligger nærmest.

  • Jeg har ikke mulighet til å hente pakken på hentested innen fristen

    Om du ikke kan hente pakken din innen hentefristen på 7 dager, kan du utvide hentefristen med ytterligere 7 dager. Dette kan du gjøre selv ved å trykke på linken du får på SMS 3 dager etter første hentemelding.

  • Må jeg vise legitimasjon for å hente ut pakken min?

    Dette avhenger av hvilken nettbutikk du handler fra, og noen vil kreve å se legitimasjon, så husk å ta med gyldig ID når du henter ut pakken.

  • Kan jeg gi noen fullmakt til å hente pakken min?

    Ja, du kan gi fullmakt til en venn eller et familiemedlem. Da må du gi de hentekoden til pakken og legitimasjonen din, så denne kan vises ved pakkeutlevering.

  • Hentestedet er ikke egnet for meg å hente fra grunnet hinder ved inngang som trapp eller høyt trinn.

    Hvis du er rullestolbruker eller har en annen nedsatt funksjonsevne som hentestedet ikke har tilrettelagt for kan du ta kontakt med vårt kundesenter. Vi vil da være behjelpelig med å finne en løsning slik du at du skal få utlevert pakken din.

  • Sporingen har stoppet opp

    Selv om sporingen ikke viser bevegelse, trenger ikke det bety at pakken har stoppet opp. Vanligvis leverer vi pakker i løpet av et par dager, men det kan ta opptil én uke.

    Om sporingen ikke har endret seg etter mer enn 7 dager, ønsker vi at du tar kontakt med kundeservice.

  • Jeg har endret fra hjemlevering til hentested, når kommer pakken min?

    Om du har endret utleveringssted fra hjemlevering til et hentested må du påregne litt lengre leveringstid.