Ofte stilte spørsmål / Levering hjem

Levering hjem

Her finner du spørsmål og svar om det du måtte lure på om levering hjem til deg

  • Jeg er bortreist når pakken skal leveres

    Er du bortreist når en pakke skal leveres, kan du ta kontakt med vår kundeservice. De kan hjelpe deg med å sende pakken til et utleveringssted. Om du endrer leveringssted må du påregne litt lengre leveringstid.

    *Merk at nettbutikken kan ha egne regler knyttet til levering, og i enkelte tilfeller vil vi ikke ha mulighet til å sende pakken til et utleveringssted (eksempelvis pakker sendt fra utenfor Europa).

  • Må jeg være hjemme for å ta i mot pakken?

    Vi leverer pakken din om natten, og du trenger derfor ikke personlig ta i mot eller signere for pakke. Du vil få en SMS rundt kl. 7 morgenen etter at pakken er levert.

  • Venter du pakke fra utlandet?

    Når pakken kommer fra utlandet kan det ta litt ekstra tid før den kommer frem til deg, spesielt i forbindelse med helligdager 🐣

  • Jeg har oppgitt feil adresse

    Er pakken allerede sendt fra nettbutikken, må du ta kontakt med vår kundeservice. De kan hjelpe deg med å sende pakken til et utleveringssted. Om du endrer leveringssted må du påregne litt lengre leveringstid.

    *Merk at nettbutikken kan ha egne regler knyttet til levering, og i enkelte tilfeller vil vi ikke ha mulighet til å sende pakken til et utleveringssted (eksempelvis pakker sendt fra utenfor Europa).

    Om pakken ikke er sendt fra nettbutikk ennå, ta kontakt med nettbutikken.

  • Jeg har fått beskjed om at budet ikke kunne finne meg

    Noen ganger hender det dessverre at budet ikke finner frem til deg. Du vil da motta en SMS eller e-post der du kan gi oss mer informasjon om hvor du bor.
    Sikre også at både døren og postkassen din er merket med navn. Budet vil forsøke å gjøre en ny utlevering påfølgende natt.

    Om du ikke oppgir mer informasjon om leveringspunktet ditt innen kl 21, sender vi pakken til nærmeste utleveringssted.

  • Jeg har mottatt en skadet pakke

    Pakke fra nettbutikk: Om innholdet i pakken er skadet, må du ta kontakt med nettbutikken du bestilte fra, slik at de kan hjelpe deg med erstatning eller en ny vare.

    Pakke fra privatperson / Helthjem Privat: Pakken og pakkens innhold er alltid forsikret av Helthjem, gitt at sendingen ble bestilt på helthjem.no. Ta kontakt med vår kundeservice for erstatning.

    Tips! Legg ved dokumentasjon på innhold og verdi, så går det raskere.

    Du kan også lese våre vilkår her

  • Jeg har fått en rar SMS, epost eller lenke, er dette svindel?

    Om du har fått SMS, e-post eller en lenke som tilsynelatende er fra Helthjem og som virker rar, husk at vi aldri vil be om kortinformasjon på SMS eller e-post. Har Helthjem først fått pakken din, skal du heller aldri betale noe mer for at den skal komme frem. Les mer om svindel HER

    Vær spesielt obs på svindel på plattformer som Facebook.

    Er du likevel usikker på om du har blitt svindlet, vær så snill og kontakt kundeservice.

  • Når vil jeg motta pakken min?

    Mange nettbutikker viser estimert leveringstid i utsjekken sin. Så snart pakken er kommet til Helthjem sine terminaler, vil de fleste pakker leveres i løpet av 2-5 dager, avhengig av hvor i landet du bor.

    Du kan spore pakken din her!

  • Jeg har endret fra hjemlevering til hentested, når kommer pakken min?

    Om du har endret utleveringssted fra hjemlevering til et hentested må du påregne litt lengre leveringstid.

  • Ser det ut til å mangle et kolli i pakken din fra utlandet?

    Noen nettbutikker deler opp en ordre i flere pakker, andre slår de sammen. Åpne og sjekk pakken din om alt du har bestilt er der, før du kontakter oss.