Kjoledrama på nyttårsaften: helthjem reddet festen for Helene

Den ekstraordinært serviceinnstilte kvalitetssjefen i helthjem Brede Huseby sikret nyttårsantrekket for en fortvilet kunde. På vei til sin egen nyttårsfeiring snudde han bilen og kastet seg rundt for å finne pakken med kjolen, som lå innelåst på budsentralen.

Kjoledrama på nyttårsaften: helthjem reddet festen for Helene
KJOLEKRISE: Helene Jacobsen Vestlie var allerede på jakt etter ny kjole, da

Lørdag 29.desember fikk helthjem en pakke fra klesbutikk på nett til hjemlevering. Budet mangler adressedetaljer og pakken sendes videre til post-i-butikk. Klokken 14.00 på nyttårsaften tikker en desperat etterlysning inn – “hvor er kjolen som skal brukes på nyttårsfest samme kveld?”

– Jeg hadde lagt inn bestillingen i nettbutikken slik at kjolen skulle være på plass til nyttårsaften, og ble både trist og stresset da jeg innså at det ikke kom til å skje, forteller kunde Helene Jacobsen Vestlie.

Da pakken ennå ikke var å se bare noen timer før hun skulle på fest, fikk hun hjelp av stefaren sin, som tok kontakt med nettbutikken for å finne en løsning.

Sentralen var stengt

Pakken med kjolen lå etter all sannsynlighet på budsentralen på Lambertseter. Sentralen er stengt på dagtid, og det så derfor ut til at kjolen hang i en tynn tråd. Redningsmannen ble en særdeles serviceinnstilt kvalitetssjef i helthjem, på vei til sin egen nyttårsfeiring. Brede Huseby nølte ikke da han så meldingen om nyttårskjolen.

– Jeg satt allerede i bilen på vei til Hadeland da jeg fikk videresendt en epost om kjolen som ikke hadde kommet frem i tide. Jeg hadde heldigvis ikke kommet så langt, så jeg snudde og reiste rett hjem for å hente nøkkelen til budsentralen. Jeg hadde nemlig et håp om at pakken kunne befinne seg der, sier han.

Reddet kvelden

Huseby kom seg inn på sentralen og fikk etter litt leting lokalisert den viktige nyttårspakken. På telefon til kunden fikk han bekreftet at det var noen hjemme som kunne ta imot leveransen. Klokken 16.00, bare to timer etter at kunden sendte inn etterlysningen, sto han på døren med pakken.

– Kunden selv var ikke hjemme da jeg kom, men jeg møtte en veldig blid mann som tok imot kjolen, forteller han.

Helene selv var faktisk ute på jakt etter en ny kjole da Brede ringte med de gode nyhetene.

– Da jeg ble oppringt om at pakken var funnet og at Brede var på vei til meg med kjolen, hadde jeg lett etter et nytt antrekk hele dagen, uten hell. Jeg hadde forberedt meg på at det ikke var sjans for å få kjolen jeg hadde bestilt, så det gjorde virkelig dagen bedre da den beskjeden kom, forteller hun.

Kvalitetssjef Huseby mener at det heldige utfallet av kjoledramaet nok skyldes en liten porsjon flaks, men sier at helthjem strekker seg langt for å sikre at kundene skal få pakkene sine.

– Folk har en forventning om å få pakken de har bestilt på nett, da vil vi jo levere. Jeg kan jo bare forestille meg hvordan stemningen hadde vært dersom det var kona mi eller datteren min som ikke hadde fått nyttårskjolen sin, ler han.

Fornøyd kunde

Jacobsen Vestlie på sin side kan ikke få rost nyttårshelten nok. Hun mener at helthjem reddet festen.

– Jeg har aldri opplevd lignende før, så jeg er utrolig fornøyd. Ikke nok med at han brukte fritiden sin på å hjelpe meg, men at det var på selveste nyttårsaften er helt fantastisk. Jeg har ikke opplevd slik service før, sier hun.

– Og jeg fikk mange komplimenter for kjolen min på nyttårsfesten, legger hun til med et smil.


Dele på