Nye tall viser eksplosiv vekst innen hjemlevering

Pressemelding

Helthjem med sterk vekst i tredje kvartal og hjemlevering er mer populært enn noen gang.

HJEMLEVERING: Mer populært enn noen gang. Foto: Helthjem

Publisert: 2. november 2020

Helthjem står midt i et resultatmessig godt år, og leveringstjenesten opplever svært sterk vekst på flere områder. Et av produktene med størst oppgang, er hjemlevering av netthandelspakker, som har hatt en oppgang på hele 148 prosent til nå i år, viser tall for tredje kvartal.

Forenkler gjenbruk
Det er flere produkter som leverer gode resultater. Pakker som sendes fra person til person har hatt en økning på hele 277 prosent hittil i år. En stor andel av kundene som sender fra eget hjem, gjør det i forbindelse med salg og kjøp av bruktvarer på Tise, Bookis og Finn.no.

- Denne økningen er spesielt gledelig. Dette betyr at vi fungerer som en praktisk leverandør for gjenbruk av varer - noe vi ønsker å fokusere mye mer på i fremtiden, sier Anders Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel.

Dørmatten mer populær
Helthjem har nylig også kjørt en merkevaremåling, og den viser blant annet at ønsket om levering av pakker hjem på dørmatten blir stadig mer populært.

Faktisk har etterspørselen etter denne typen levering doblet seg det siste året, og dette har aldri vært mer etterspurt i Helthjem. Undersøkelsen viser også at hele 82 prosent av de spurte har hjemmet som preferert leveringssted, og 34 prosent har handlet mer på nett på grunn av Corona.

- Vårt hovedfokus er å gjøre hverdagen enklere for folk og det er tydelig at det blir satt pris på. Vår hjemlevering blir stadig mer etterspurt i markedet, noe vi er utrolig stolte over, sier Angen.

Hardtarbeidende
Helthjem har vokst raskt i lang tid, og med et rekordbra første og andre kvartal var det stor optimisme i det Schibsted-, Polaris- og Amedia-eide selskapet. Når tallene nå er klare for tredje kvartal, viser det seg at virkeligheten er bedre enn forventningene.

- Vi er en hardtarbeidende og entusiastisk gjeng som er stolte av jobben vi gjør hver dag, og med den innstillingen i bunnen vil vi fortsette å jobbe for å ta ytterligere posisjon i markedet. Når vi leverer ting enkelt, gjør vi samtidig folks hverdag bedre. Og det er en deilig motivasjon å ha med seg, sier CEO i Schibsted Distribusjon, Cathrine Laksfoss.