Mattias Sturesson ansatt som ny produkteier i Helthjem

Helthjem styrker laget og henter talent fra konkurrent til viktig stilling.

NY ANSETTELSE. Mattias Sturesson er ansatt som ny kommersiell leder for hjemlevering. Foto: Mattias Sturesson
NY ANSETTELSE. Mattias Sturesson er ansatt som ny kommersiell leder for hjemlevering. Foto: Mattias Sturesson

Publisert: 26. mai 2021

Leveringsselskapet Helthjem gjør en betydelig styrking av organisasjonen ved ansettelsen av Mattias Sturesson (36) som ny kommersiell leder for hjemleveringer. Sturesson kommer fra rollen som “Country Manager for E-commerce” i logistikkselskapet Collicare, der han i løpet av få år har bygd opp hjemleveringssatsingen fra 0 til flere titalls millioner kroner i omsetning.

- Jeg gleder meg til å starte i Helthjem. Det mest interessante innen netthandel er den kontinuerlige og raske utviklingen som er i bransjen. Det som før var “premium”, er nå standarden - og her er Helthjem helt i front av utviklingen. Det er et privilegium og få ansvaret for videreutvikling av tjenester som så stor andel av Norges befolkning har et forhold til og benytter seg av, sier Sturesson.

Markedsleder

Helthjem ble etablert som en utfordrer til Posten/Bring og PostNord i 2015, og Helthjem har på kort tid blitt en markedsleder på hjemlevering i Norge. I oppstartsåret ble 57.000 pakker levert ut, og veksten har vært på over 170 prosent hvert år siden. Dette har gitt omsetning fra fire millioner kroner i 2015 til 414 millioner kroner i 2020.

FORNØYD. Anders Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel, er fornøyd med ansettelsen. Foto: Helthjem/Ingar Sørensen
FORNØYD. Anders Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel, er fornøyd med ansettelsen. Foto: Helthjem/Ingar Sørensen

- Fasiten ved utgangen av første kvartal i år var 3,4 millioner pakker gjennom nettverket, og flere anerkjente nettbutikker på kundelisten, forteller daglig leder i Helthjem Netthandel, Anders Lunde Angen.

- Jeg er stolt og takknemlig for at vi klarer å tiltrekke oss et talent som Mattias. Han har bevist høy gjennomføringsevne og han passer perfekt. Vår levering er unik, fordi vi er de eneste som tilbyr dette hjem før frokost både hverdager og helg - over hele Norge. Nå skal vi forbedre verdiforslaget, og jeg gleder meg til at Mattias skal stå i spissen for dette, sier Angen.

Sterk økning

Netthandel har under Covid-19 økt med 80 prosent i februar målt mot samme måned i 2020, viser tall fra NHO, og har nå etablert seg på et høyere nivå enn før pandemien. Veksten har vært spesielt sterk for hjemlevering av pakker. Tross dette er det fortsatt et gap mellom hvordan pakker i Norge blir levert, sammenlignet med hva mottakeren ønsker.

En undersøkelse gjennomført av Virke viser at 80 prosent ønsker levering hjem, samtidig leveres kun 30 prosent av pakkene hjem i dag.

- Helthjem leverer slik som markedet ønsker. Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven med å gjøre enkel hjemlevering til standarden i Norge, sier Sturesson.

Dele på