Ofte stilte spørsmål / Levering til hentested

Levering til hentested

Her finner du spørsmål og svar om det du måtte lure på om levering til hentested.
  • Jeg har bestilt hjemlevering, men pakken blir sendt til et hentested

    Pakker kan bli sendt til et hentested hvis innholdet i pakken har for høy verdi, er for stor eller tung, eller hvis vi ikke har dekning på din adresse.

  • Kan jeg endre hvilket hentested pakken min blir levert til?

    Nei, vi kan dessverre ikke endre hentested på pakken din etter at den har ankommet vår terminal. Flere nettbutikker lar deg velge hentested når du bestiller, men noen velger hentested for deg basert på hva som ligger nærmest.

  • Jeg har ikke mulighet til å hente pakken på hentested innen fristen

    Om du ikke kan hente pakken din innen hentefristen på 7 dager, kan du utvide hentefristen med ytterligere 7 dager. Dette kan du gjøre selv ved å trykke på linken du får på SMS 3 dager etter første hentemelding.

  • Må jeg vise legitimasjon for å hente ut pakken min?

    Dette avhenger av hvilken nettbutikk du handler fra, og noen vil kreve å se legitimasjon, så husk å ta med gyldig ID når du henter ut pakken.

  • Hvor er mitt nærmeste hentested?

    Helthjem har egne hentesteder, samt et samarbeid med Postnord, for å kunne levere pakken til et hentested i nærheten av deg.

    Oversikt over Helthjem sine innleveringssteder finner du her.

    Oversikt over Postnord sine innleveringssteder finner du her.

  • Hentestedet er ikke egnet for meg å hente fra grunnet hinder ved inngang som trapp eller høyt trinn.

    Hvis du er rullestolbruker eller har en annen nedsatt funksjonsevne som hentestedet ikke har tilrettelagt for kan du ta kontakt med vårt kundesenter. Vi vil da være behjelpelig med å finne en løsning slik du at du skal få utlevert pakken din.