Ofte stilte spørsmål

På denne siden har vi samlet svar på “ofte stilte spørsmål” om helthjem levering. Har du noen andre spørsmål knyttet til våre tjenester, ta gjerne kontakt med oss her. helthjem.no/kundesupport 


Hvem leverer pakken min?

helthjem Netthandel er eid av Schibsted og Amedia, og har sammen med Polaris et distribusjonsnettverk som gjør at vi kan levere svært enkle, kostnadseffektive og nyskapende logistikkløsninger rettet mot nettbutikker og e-handel. helthjem leverer over hele landet 6 dager i uken, og i enkelte områder også på søndager. Ved helthjem-levering vil du motta pakken din i postkasse eller på din dørmatte, avhengig av pakkens størrelse og vekt. I de tilfellene der pakken er for stor, eller der helthjem Netthandel ikke har dekning for levering av pakker hjemme hos deg, benytter vi oss av Hent i butikk via vår underleverandør PostNord.

Når blir pakken min levert?

Med helthjem levering vil du få pakken din levert hjem i din postkasse eller på din dørmatte. Pakken leveres i løpet av natten av helthjem avisbud, enten på dørmatten eller i postkassen, vanligvis mellom kl. 02.00-05.00, og du vil motta en SMS neste morgen med bekreftelse på at pakken er levert.

 

 

 

Hvor leveres pakken min?

Alle pakker med helthjem vil bli levert enten i din postkasse eller på dørmatten, normalt sett der du mottar avisen din. Du vil motta en SMS neste morgen med bekreftelse om at pakken er levert. Dersom du ikke har mottatt en SMS, så skyldes det at vi ikke har fått utlevert pakken i løpet av natten, men vi vil forsøke å få utlevert pakken neste natt.

Kan jeg spore pakken min?

Alle forsendelser med helthjem Netthandel kan spores. Du kan spore pakken din på helthjem.no/sporing ved å benytte referanse/sporingsnummer som du mottar i sendingsbekreftelsen som nettbutikken din sender ut når pakken er på vei, eller i mailen du får fra helthjem Netthandel med estimert leveringstidspunkt.

Sporingen viser feil i adresse, hva gjør jeg?

Vi leverer pakkene basert på informasjon vi har mottatt fra avsender. Dersom det er feil i adresse, så må det tas kontakt med helthjem. Vi har dessverre ikke mulighet til å endre selve adressen, men kan få stoppet pakken før utlevering til feil adresse.

Dersom det ligger feil adresse i sporingen, så kan du ta kontakt med oss her.

Jeg har mottatt en SMS på at pakken er levert, men finner den ikke?

Dersom du har mottatt en SMS, men ikke pakken, så kan det være at vårt bud ved en feiltakelse har levert pakken i feil postkasse eller utenfor feil dør. Budene våre leverer også alltid der du vanligvis ville mottatt avisen, og dersom du har en avispostkasse, så kan det hende at den ligger der.

Bor du i blokk: I noen tilfeller kan det oppleves at pakken blir levert utenfor feil dør. Da har budet vårt ved en feiltakelse sett feil på leilighetsnummer. Det er derfor viktig at du som mottaker har merket døren din med leilighetsnummer.

Bor du i enebolig: Hvis du har postkassen din på et postkassestativ sammen med mange andre postkasser, så kan det hende at budet vårt rett og slett har vært uheldig og lagt pakken i en av de andre postkassene. Det er derfor viktig at postkassen din er merket med navn og husnummer.

Jeg har ventet lenge på at pakken min skal bli levert – hvorfor har den ikke blitt levert?

I noen tilfeller hender det at vi ikke får utlevert pakken. Våre bud har rutiner om at pakken alltid skal leveres enten i postkasse eller på dørmatten.

Bor du i enebolig: Dersom budet ikke finner postkassen din, eller er usikker på hvilken postkasse du har, så vil ikke pakken bli utlevert. Pakken vil heller ikke bli utlevert hvis du har en låst postkasse, da våre bud ikke har tilgang til låste postkasser.

Bor du i blokk: Hvis budet er usikker på din eksakte adresse, og døren din mangler leilighetsnummer, så skal ikke budet levere pakken. Det kan også være at budet rett og slett ikke har tilgang til blokken. Dette kan skyldes at det har vært utskiftning av lås på inngangsdør, eller at vi så langt ikke har fått tilgang til blokken.

Hvordan merker jeg døren min?

Vi anbefaler alle å merke døren sin, slik at budet finner fram til hvor pakken skal leveres.

Vi vet at det i noen blokker ikke er tillatt å merke døren sin, og vi anbefaler her å enkelt klistre en post-it lapp med navn/nr på døren din.

 

Hva skjer med pakken hvis den ikke blir levert?

Våre rutiner er at vi neste dag vil forsøke å ta kontakt med deg for å finne en løsning på hvordan vi kan levert ut pakken til deg. I enkelte områder kan vi levere disse ut på dagen på våre dagruter, eller at det avtales med deg om å levere ut pakken neste distribusjonsdag.

Dersom vi ikke har klart å oppnå kontakt med deg, så vil pakken bli sendt i retur. Da vil pakken enten bli omgjort til Hent i butikk, slik at du kan hente den på nærmeste utleveringssted, eller så vil den returneres direkte tilbake til nettbutikk.

Våre nettbutikker har i dag ulike regler for håndtering av pakker som ikke vi får levert. Sjekk med din nettbutikk hvilke løsninger de benytter i dag.

Jeg mottok pakken min på dørmatten – er det trygt?

helthjem pakkene blir levert i løpet av natten sammen med avisen. Leveringen skjer der hvor en normalt mottar eller ville mottatt avisen, enten på dørmatten eller i postkassen. Pakkene leveres vanligvis mellom kl. 02:00 og 06:00, og ligger til sammenligning med levering i postkassen på dagtid, kortere ute i et tidsrom hvor det sjeldent er folk ute. I tillegg har helthjem sporing på disse pakkene, slik at de til enhver tid vet hvor pakken er, samt at de har info om når pakken ble levert i postkassen/på dørmatten.

Hvor er og hvor lenge er mitt Hent i butikk hentested åpent?

Du vil motta SMS og/eller mail når pakken din har ankommet nærmeste Hent i butikk hentested. Du kan finne nærmeste Hent i butikk hentested her. Ditt nærmeste hentested har samme åpningstid som butikken den befinner seg i. Pakken må hentes innen 2 uker fra du har mottatt en hentemelding, ellers vil denne bli returnert til nettbutikken.

Kan jeg endre adressen pakken skal leveres til?

Nei. Vi har ingen løsning i dag for å gjøre endringer i adresser. Eposten som sendes ut til deg, er et varsel på at en pakke er på vei. Leveringen styres at informasjon som blir meldt inn av nettbutikken du har handlet i. Derfor er det viktig å følge med på sendingsinfo som du mottar av nettbutikken, samt på forhånd sjekke hvilke leveringsalternativer nettbutikken benytter seg av.

Hvis det viser seg at pakken er på vei til feil adresse, ta kontakt med oss her.

 

Kan jeg utsette leveringen ift estimert leveringsdato?

Nei. Vi kan ikke utsette leveringen for deg. Vi har et stort nettverk rundt om i landet, der alle våre distributører har ulike rutiner for utlevering av pakker. Til daglig går det svært mange forskjellige typer produkter gjennom vårt nettverk (aviser, magasiner, reklame, etc), og vi har ikke mulighet til å stoppe enkeltleveringer. Vi anbefaler at du sjekker hvilke leveringsalternativer nettbutikken benytter seg av.

 

Har du andre spørsmål eller lurer på noe, ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

Kontakt oss her