Det er mange som venter på pakke, og levering kan ta lenger tid enn normalt 🎅🏻
Har du ventet over en uke? Ta kontakt - så hjelper vi deg 💛

FAQ

Vi har samlet de vanligste spørsmålene nedenfor. Du kan enkelt søke i feltet under, for å finne raskt frem til det du lurer på.

Pakken min står som levert, men jeg kan ikke finne den

Har du fått beskjed om at en pakke er levert, men du ikke finner den, kan det være lurt å sjekke både postkassen og dørmatten din. Bor du i blokk, ta gjerne en sjekk på naboens dørmatte også.

Skulle pakken likevel ikke dukke opp, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice.

Jeg er bortreist når pakken skal leveres

Er du bortreist når en pakke skal leveres, må du ta kontakt med vår kundeservice. De kan hjelpe deg med å sende pakken til et utleveringssted.

Må jeg være hjemme for å ta i mot pakken?

Vi leverer pakken din om natten, og du trenger derfor ikke personlig ta i mot eller signere for pakke. Du vil få en SMS rundt kl. 7 morgenen etter at pakken er levert.

Jeg har oppgitt feil adresse

Er pakken allerede sendt fra nettbutikken, må du ta kontakt med vår kundeservice. De kan hjelpe deg med å sende pakken til et utleveringssted.

Om pakken ikke er sendt fra nettbutikk ennå, ta kontakt med nettbutikken.

Jeg har fått beskjed om at budet ikke kunne finne meg

Noen ganger hender det dessverre at budet ikke finner frem til deg. Du vil da motta en SMS eller e-post der du kan gi oss mer informasjon om hvor du bor.

Sikre også at både døren og postkassen din er merket med navn. Budet vil forsøke å gjøre en ny utlevering påfølgende natt.

Om du ikke oppgir mer informasjon om leveringspunktet ditt innen kl 21, sender vi pakken til nærmeste utleveringssted.

Sporingen sier at pakken er levert til et utleveringssted, men jeg har ikke fått informasjon om å hente den

Noen ganger kan det ta litt tid fra pakken ankommer utleveringssted, til SMS/e-post blir sendt. Det kan også være lurt å sjekke søppelposten din.

Skulle du likevel ikke høre noe, ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice.

Hvorfor viser sporingen at pakken befinner seg et annet sted enn mitt poststed?

I noen tilfeller vil det kunne se ut som at pakken er lenger unna, fordi terminalen hvor pakken sist ble behandlet har lokasjon her. Pakken vil likevel bli utlevert til den adressen du har oppgitt.

Jeg har mottatt en skadet pakke

Pakke fra nettbutikk: Om innholdet i pakken er skadet, må du ta kontakt med nettbutikken du bestilte fra, slik at de kan hjelpe deg med erstatning eller en ny vare.

Pakke fra privatperson / Helthjem Privat: Pakken og pakkens innhold er alltid forsikret av Helthjem, gitt at sendingen ble bestilt på helthjem.no. Ta kontakt med vår kundeservice for erstatning.

Tips! Legg ved dokumentasjon på innhold og verdi, så går det raskere.

Jeg har fått en rar SMS, epost eller lenke, er dette svindel?

Om du har fått SMS, e-post eller en lenke som tilsynelatende er fra Helthjem og som virker rar, husk at vi ALDRI vil be om penger, kontoinformasjon eller andre former for betaling fra deg.

Er du likevel usikker, vær så snill og kundeservice.

Når vil jeg motta pakken min?

Mange nettbutikker viser estimert leveringstid i utsjekken sin. Så snart pakken er kommet til Helthjem sine terminaler, vil de fleste pakker leveres i løpet av 2-5 dager, avhengig av hvor i landet du bor.

Du kan spore pakken din her!

Sporingen har stoppet opp

Selv om sporingen ikke viser bevegelse, trenger ikke det bety at pakken har stoppet opp. Vanligvis leverer vi pakker i løpet av et par dager, men det kan ta opptil én uke.

Om sporingen ikke har endret seg etter mer enn 7 dager, ønsker vi at du tar kontakt med kundeservice.

Jeg har bestilt hjemlevering, men pakken blir sendt til et hentested

Pakker kan bli sendt til et hentested hvis innholdet i pakken har for høy verdi, er for stor eller tung, eller hvis vi ikke har dekning på din adresse.

Jeg har booket en Megtildeg-pakke. Kan jeg sende denne fra et av Helthjems egne hentesteder?

Nei, dessverre. Foreløpig kan du ikke sende Megtildeg-pakker fra våre egne Helthjem-hentesteder.

Vi bruker vår partner Postnord til å sende pakker der vi selv ikke har dekning for opphenting. Derfor må du benytte deg av ditt nærmeste Postnord hentested.

Kan jeg endre hvilket hentested pakken min blir levert til?

Nei, vi kan dessverre ikke endre hentested på pakken din etter at den har ankommet vår terminal. Flere nettbutikker lar deg velge hentested når du bestiller, men noen velger hentested for deg basert på hva som ligger nærmest.

Jeg har ikke mulighet til å hente pakken på hentested innen fristen

Om du ikke kan hente pakken din innen hentefristen på 7 dager, kan du utvide hentefristen med ytterligere 7 dager. Dette kan du gjøre selv ved å trykke på linken du får på SMS 3 dager etter første hentemelding.

Må jeg vise legitimasjon for å hente ut pakken min?

Dette avhenger av hvilken nettbutikk du handler fra, og noen vil kreve å se legitimasjon, så husk å ta med gyldig ID når du henter ut pakken.

Hvor er mitt nærmeste hentested?

Helthjem har egne hentesteder, samt et samarbeid med Postnord, for å kunne levere pakken til et hentested i nærheten av deg.

Oversikt over Helthjem sine innleveringssteder finner du her.

Oversikt over Postnord sine innleveringssteder finner du her.

Hentestedet er ikke egnet for meg å hente fra grunnet hinder ved inngang som trapp eller høyt trinn.

Hvis du er rullestolbruker eller har en annen nedsatt funksjonsevne som hentestedet ikke har tilrettelagt for kan du ta kontakt med vårt kundesenter. Vi vil da være behjelpelig med å finne en løsning slik du at du skal få utlevert pakken din.

Returnere pakke hjemmefra

Skal du returnere en pakke med Helthjem Retur, vil du få informasjon om dette fra nettbutikken du har handlet hos.

Lurer du på hvordan Helthjem Retur fungerer, kan du lese mer her.

Endre dato for henting av returpakke

Du vil få en SMS kvelden før du skal legge ut pakken, med link til å endre dato. Endringen må gjøres før kl. 23.00.

Returnere pakker fra et innleveringssted

Skal du returnere en pakke fra et innleveringssted, er det viktig å sjekke om nettbutikken har retur med Helthjem eller Postnord. Det er nettbutikken som velger hvordan pakken skal returneres.

Oversikt over Helthjem sine innleveringssteder finner du her.

Oversikt over Postnord sine innleveringssteder finner du her.

Husk å feste returetiketten godt på pakken, og stryk over eventuelle gamle etiketter.

Jeg sendte pakke i retur, når får jeg pengene tilbake?

Når du får pengene dine tilbake er forskjellig fra nettbutikk til nettbutikk, ofte blir pengene overført tilbake etter at nettbutikken har mottatt varen i retur. Trenger du mer informasjon angående dette, ta kontakt med nettbutikken det gjelder.

Skal jeg skrive navn og adresse til mottaker på pakken?

Du skal kun skrive Hentekoden som du har mottatt på mail på pakken, eksempelvis R-YEKGX.

Har du valgt Stor eller Ekstra stor pakke, vil du få en etikett tilsendt på e-post. Denne må du printe ut og feste på pakken, før du leverer den inn til et Postnord-innleveringssted.

Hvordan skal jeg pakke inn pakken?

Pakken må pakkes inn forsvarlig etter innholdet, slik at pakken tåler håndtering på vår terminal. Les våre tips og triks til smart innpakning her.

Les våre tips og triks her!

Hvordan sender jeg en pakke med Helthjem?

Pakken sender du enkelt fra ditt eget hjem! Gå inn her for å opprette en sending ved å registrere adresse for avsender og mottaker. Deretter mottar du en bestillingsbekreftelse på mail, med en Hentekode, som du skal skrive på pakken.

Pakk pakken forsvarlig i egnet emballasje og skriv koden tydelig på pakken - gjenbruk gjerne emballasje (se våre tips her), men pass da på at det ikke er annen synlig sendingsinformasjon som etiketter, adresser o.l. Kryss for eksempel over med en tusj.

Legg deretter pakken på dørmatten eller i postkassen din (se bestillingsbekreftelsen du fikk på mail) før kl 23. Pakken hentes av et avisbud i løpet av natten, og du trenger ikke være våken for å overlevere pakken eller signere - vi sender deg en e-post når pakken er hentet.

Hvor skal jeg levere inn pakken?

Pakker som må leveres til innleveringssted, vil gjøre dette via vår samarbeidspartner Postnord. Du vil få opp forslag på de nærmeste innleveringsstedene når du bestiller pakke.

Du kan også søke opp alle innleveringssteder på Postnord sine sider her

Jeg får ikke velge “Medium pakke” når jeg skal bestille en sending

Vi kan dessverre ikke hente hjemme på alle adresser i dag. Der vi ikke henter hjemme, kan man velge å levere pakken inn til et innleveringssted. Da sendes pakken som en Stor pakke, og koster derfor mer.

Jeg har skrevet feil informasjon i bestillingen, hva gjør jeg?

Om informasjonen du har lagt inn er feil, kan du kansellere pakken din og bestille ny sending.

Kansellering gjør du enkelt på MinSide. Merk! Du kan bare kansellere pakken din frem til kl. 23 kvelden før pakken hentes.

Er pakken allerede hentet? Ta kontakt med vår kundeservice.


Pakken min er innenfor målene og under 5kg, men får ikke plass i postkassen. Hva gjør jeg?

I slike tilfeller bør pakken henges i pose eller lignende på postkassen da avisbudet har fått beskjed om at pakken skal hentes i postkassen.

Hvor lang tid tar det å sende en pakke?

Dette vil variere utifra hvor i landet du sender fra og hvor pakken skal sendes. Du kan selv sjekke hvor lang tid det pleier å ta her.

Jeg logget inn på MinSide, men ser ikke pakken jeg venter på fra nettbutikk

I dag er det kun pakker som sendes mellom privatpersoner som vises på MinSide. Pakker sendt fra nettbutikk vises dessverre ikke her ennå.

Henter dere pakker fra låste postkasser?

Nei, det gjør vi ikke. Når du har bestilt henting av en pakke, vil du på kvelden få en SMS om hvor pakken skal legges.

Står det at den skal legges i en postkasse, men du selv vet at denne er låst, ber vi deg legge pakken under eller over postkassen. Pass på at den tåler å ligge ute, om det er fare for regn eller snø.

Hvor stor pakke kan jeg sende hjemmefra?

Alle pakker som sendes fra eget hjem kan være på størrelse med en stor postkasse (ca. 25 cm x 35 cm x 12 cm) og veie opp til 5 kilo. Prisen er uansett den samme.


Jeg logget inn på MinSide, men ser ikke pakken jeg venter på fra nettbutikk

I dag er det kun pakker som sendes mellom privatpersoner som vises på MinSide. Pakker sendt fra nettbutikk vises dessverre ikke her ennå.

Hva er Schibsted-konto?

Schibsted-konto er en felles brukerprofil for alle Schibsted sine selskaper. Har du en brukerprofil på Finn, VG eller Morgenlevering bruker du i dag Schibsted-konto.

Jeg har ikke Schibsted-konto

Du kan enkelt opprette en ny Schibsted-konto når du velger å logge inn på helthjem.no. Ønsker du å beholde lagret informasjon og ordrehistorikk fra din gamle Helthjem-profil må du bruke samme e-post når du oppretter Schibsted-konto. Du vil da finne all informasjon under MinSide som vanlig.

.

Jeg har Schibsted-konto, men bruker en annen e-post. Er det greit?

Det er ikke noe problem å logge inn med en annen e-post enn den du brukte tidligere. Merk: Våre systemer vil oppfatte dette som en ny bruker, og du vil ikke finne tilbake til oversikt over pakker du har sendt tidligere.

Din gamle profil vil bli inaktiv. Alle inaktive profiler vil slettes ved utgangen av 2021, med tilhørende data.

Skulle du ombestemme deg, og ønske en profil med samme e-post som du hadde på helthjem.no tidligere, må du opprette en ny Schibsted-konto med den e-posten. Du vil da finne tilbake til din ordrehistorikk. Dette vil være mulig ut året 2021.


Jeg vil ikke bruke Schibsted-konto

Om du ikke ønsker å bruke Schibsted-konto kan du likevel bestille pakker på helthjem.no som vanlig. Du fortsetter da bestille som vanlig, uten å være logget inn.

Merk! Uten å logge inn med Schibsted-konto vil du ikke lenger kunne lagre adresser og betalingskort, eller se ordrehistorikken din på MinSide.

Hvorfor går Helthjem over til Schibsted-konto?

Helthjem er et datterselskap av Schibsted, som blant annet eier FINN, VG og Morgenlevering.

Vi ønsker å gi våre brukere en best mulig opplevelse. Ved å koble oss tettere til Schibsted, vil du som bruker enklere kunne logge inn på tvers av Schibsted sine plattformer.

Er det trygt for nettbutikker å sende pakker?

Folkehelseinstituttet anser ikke pakker eller emballasje som synnsynlige smittekilder.

Samtidig oppfordrer vi på det sterkeste alle nettbutikker til å følge Folkehelseinstituttets retningslinjer, og sikre god hygiene under innpakking og forsendelse av produkter fra deres lager.

Pakkene vi har sendt er ikke levert ut til mottaker

Du som bedriftskunde har mulighet til å spore pakker selv via portalen Flow her. I Flow kan du sjekke status for pakken til enhver tid. Dersom du ikke har innlogg til Flow ber vi deg ta kontakt med din kontaktperson

Jeg har spørsmål angående faktura

Hvis din bedrift har spørsmål om faktura kan du sende e-post til faktura@helthjem.no.

Jeg ønsker å rapportere en klage

For å kontakte oss angående klage kan du enten sende oss en mail på: kundesupport@helthjem.no, ringe på tlf 400 64 009, eller ta direkte kontakt med din kontaktperson i Helthjem.

Hvordan blir jeg bedriftskunde?

Dersom du ønsker å bli bedriftskunde hos oss kan du fylle inn skjema HER så tar vi kontakt med deg!

Jeg er bedriftskunde og ønsker å spore pakker, ta ut rapporter etc.

Hvis din bedrift har fått tilgang til vår portal kan du logge deg inn HER for å spore pakker og ta ut rapporter. Dersom du ikke har tilgang kan du ta kontakt med din kontaktperson i Helthjem eller vår kundeservice.


Hvilke dager leverer dere pakker?

Vi leverer hver natt (mandag - søndag) i hele Norge.

Hva kan dere tilby av leveringsmuligheter?

  • Hjemlevering: Vi leverer kontaktløst hjem til konsument mandag - søndag. Vi leverer mellom 1-5 dager i hele Norge hjem på døren/postkasse. Der vi ikke har dekning leveres pakken til post-i-butikk.
  • Retur: returtjenesten vår hvor forbruker kan returnere varer fra sin egen dørmatte/postkasse.
  • Hentepakke: Vårt eget butikknettverk, der mottaker kan hente pakker og levere retur selv.

Ta kontakt med for mer informasjon og hva som passer din bedrift best. kundesupport@helthjem.no


Fant du ikke svar på det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med vår fantastiske kundeservice. Vi hjelper deg gjerne og svarer så raskt vi kan.

Ta kontakt her