FAQ

Vi har samlet de vanligste spørsmålene nedenfor. Du kan enkelt søke i feltet under, for å finne raskt frem til det du lurer på.

Jeg har fått beskjed om at pakken min er levert, men jeg kan ikke finne den

Pakken din er levert på dørmatten eller i postkassen din, avhengig av hva slags type bolig og nabolag du bor i. Sjekk derfor at adressen du har oppgitt er riktig, og sjekk både postkassen og dørmatten.

Jeg er bortreist/ikke på oppgitt adresse når pakken skal leveres

Om du ikke er hjemme i en lengre periode i tidsrommet pakken din skal leveres, kan du ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan levere pakken din til et utleveringssted i nærheten, hvor pakken kan ligge trygt i 14 dager.

Jeg er ikke hjemme når pakken min skal leveres

Vi leverer pakken hjem til deg med avisbud om natten, og du trenger derfor ikke personlig ta i mot eller signere for pakken. Vi legger pakken trygt på dørmatten eller i postkassen, og sender deg en SMS når pakken er levert, slik at du kan ta inn pakken når du står opp om morgenen.

Jeg bor ikke lenger på adressen jeg har bestilt pakken til / Jeg har oppgitt feil adresse

Vi leverer pakken til adressen som er oppgitt på etiketten, og som kunde er du ansvarlig for å oppgi korrekt adresse ved bestilling hos nettbutikk. Du kan endre adressen hos nettbutikken frem til pakken er sendt fra deres lager, etter dette kan ikke adressen endres. Hvis du bor i nærheten av den oppgitte adressen, kan vi endre leveringen slik at du får hentet pakken på et utleveringssted i nærheten. Dersom du ikke har mulighet til å hente den ut på et utleveringssted i nærheten kan vi returnere pakken til avsender/nettbutikk, slik at du kan bestille en ny pakke til rett adresse. Om du ønsker å endre levering, kan du ta kontakt med vår kundeservice.

Hvis avsender har lagt inn feil adresse, må du ta kontakt med avsender for å få den endret. Helthjem som distributør kan dessverre ikke endre adressen på denne eller fremtidige pakker.

Jeg har fått beskjed om at budet ikke kunne finne meg

Pakkene blir levert av avisbud i løpet av natten, og budet vil ikke forsøke å kontakte deg personlig for å overlevere pakken. Noen ganger hender det dessverre at budet ikke finner frem til deg; døren eller postkassen er ikke merket tilstrekkelig til at budet er sikker på at det er rett leveringspunkt, postkassen var for full, budet hadde ikke nøkkel til blokka/oppgangen din o.l. Du vil da motta en SMS med spørsmål om mer informasjon, som vil kunne hjelpe budet å finne frem til deg. Mer informasjon kan eksempelvis være; blå dør med rød dørmatte, andre dør til venstre, døren er merket med “Hansen” o.l. Sikre også at både døren og postkassen din er merket tilstrekkelig. Budet vil forsøke å gjøre en ny utlevering påfølgende natt.

Om du ikke oppgir mer informasjon om leveringspunktet ditt innen kl 21, vil vi sikre at du får pakken ved å levere den til et utleveringssted i nærheten av adressen din - dette vil du da få beskjed om.

Sporingen sier at pakken er levert til en butikk, men jeg har ikke fått informasjon om utlevering

om du har oppgitt SMS og/eller e-postadresse i bestillingen din, skal du ha mottatt en beskjed med hentekode for å hente ut pakken. Har du ikke oppgitt denne informasjonen vil du motta brev i posten med hentekode. Sjekk disse stedene for å forsikre deg om at du ikke har mottatt koden. Om du fortsatt ikke har mottatt noen kode, ta kontakt med vår kundeservice.

Hvorfor viser sporingen at pakken befinner seg et annet sted enn mitt poststed?

Stedsnavn i sporingen defineres av postnummer. I noen tilfeller vil det derfor kunne vises at pakken er et annet sted i nærheten av deg, fordi terminalen hvor pakken ble behandlet på har lokasjon her. Pakken vil likevel bli utlevert til den adressen du har oppgitt.

Jeg har fått beskjed fra en nettbutikk om at jeg skal returnere pakken, hva gjør jeg?

Pakken sender du enkelt fra ditt eget hjem. Du har mottatt en bestillingsbekreftelse på mail, hvor du finner en kode på 5 tegn, for eksempel: R-YEKG. Pakk pakken forsvarlig i egnet emballasje og skriv koden tydelig på pakken - gjenbruk gjerne emballasje, men pass da på at det ikke er annen synlig sendingsinformasjon som etiketter, adresser o.l. Du kan bruke tusj til å stryke over sendingsinformasjon som ikke gjelder.

Legg deretter pakken på dørmatten eller i postkassen din (se bestillingsbekreftelsen du fikk på mail) før kl 23 på den aktuelle datoen (se bestillingsbekreftelse). Pakken hentes av vårt bud i løpet av natten, og du trenger ikke være våken for å overlevere pakken eller signere - vi sender deg en SMS når pakken er hentet.

Skal jeg ikke skrive navn og adresse til mottaker på pakken?

Du skal kun skrive koden på 5 tegn som du har mottatt på mail på pakken, eksempelvis R-YEKG. Når avisbudet henter pakken og leverer den på terminalen vår, legger vi inn koden din og får ut en etikett med navn og adresse på mottaker.

Jeg er ikke hjemme når pakken skal legges ut / Jeg ønsker å endre dato for opphenting av pakke

Du kan endre opphentingsdato via link i bestillingsbekreftelsen du har mottatt på mail frem til kl 21 samme kveld.

Hvordan skal jeg pakke inn pakken?

Pakken må pakkes inn forsvarlig etter innholdet, slik at pakken tåler ordinær håndtering. Avsender er ansvarlig for innpakking. Skal du sende noe som lett kan gå i stykker bør du pakke den godt inn i noe mykt med en eske eller tykkere papir som ekstra beskyttelse. Ting som det ikke er fare for at kan gå i stykker kan fint pakkes inn i gråpapir, bærepose o.l. men pass på at du lukker pakken godt, slik at ikke er fare for at noe faller ut av pakken.

Hvordan sender jeg en pakke med helthjem?

Pakken sender du enkelt fra ditt eget hjem! Gå inn her for å opprette en sending ved å registrere adresse for avsender og mottaker. Deretter mottar du en bestillingsbekreftelse på mail, hvor du finner en kode på 5 tegn, for eksempel: R-YEKG.

Pakk pakken forsvarlig i egnet emballasje og skriv koden tydelig på pakken - gjenbruk gjerne emballasje (se våre tips her), men pass da på at det ikke er annen synlig sendingsinformasjon som etiketter, adresser o.l. Kryss for eksempel over med en tusj.

Legg deretter pakken på dørmatten eller i postkassen din (se bestillingsbekreftelsen du fikk på mail) før kl 23. Pakken hentes av et avisbud i løpet av natten, og du trenger ikke være våken for å overlevere pakken eller signere - vi sender deg en SMS når pakken er hentet.

Skal jeg ikke skrive navn og adresse til mottaker på pakken?

Du skal kun skrive koden på fem tegn som du har mottatt på mail på pakken, eksempelvis R-YEKG. Når avisbudet henter pakken og leverer den på terminalen vår, legger vi inn koden din og får ut en etikett med navn og adresse på mottaker.

Hvor skal jeg levere inn pakken?

Småpakker skal ikke leveres inn på postkontor eller utleveringssted for pakker - den skal bestilles på nett her og legges på dørmatten din eller i postkassen før kl. 23 på valgt dato. Det finnes noen unntak, og det får du beskjed om når du bestiller, sammen med informasjon om hvor du skal levere pakken.

Jeg velger den minste pakken, men får automatisk en høyere pris og beskjed om å skrive ut etikett og levere pakke i butikk

Det er dessverre ikke alle adresser som har dekning for henting på dørmatten, men vi jobber kontinuerlig for å åpne for flere adresser. Hvis du ikke har dekning på adressen din vil du likevel kunne sende pakke. Da skriver du ut etiketten du får tilsendt på mail og leverer inn pakken på et utleveringssted.

Jeg har skrevet feil adresse i bestillingen, hva gjør jeg?

Det er dessverre ikke mulig å endre en bestilling etter at den er bekreftet. Om du har tastet feil må du opprette en ny bestilling med korrekt adresse, og ta kontakt med kundeservice for å kansellere den første.

Pakken min er innenfor målene og under 5kg, men får ikke plass i postkassen. Hva gjør jeg?

Fest en lapp på postkassen, for eksempel under lokket, med informasjon om at pakken ligger på dørmatten.

Fant du ikke svar på det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med vår fantastiske kundeservice. Vi hjelper deg gjerne og svarer så raskt vi kan.

Ta kontakt her